گروه آموزشی آمار

مدیر گروه

محمد مرادی 
دانشیار
اتاق: ۲۱۶
پست الکترونیکی: 
moradi_m@razi.ac.ir
 

تاریخچه گروه

تاریخچه گروه :

گروه آمار در سال ۱۳۷۴ شمسی (۱۹۹۵ میلادی) تاسیس، تا سال ۱۳۷۷ با گروه ریاضی به طور مشترک و از آن سال به بعد تحت عنوان گروه آمار و به طور مستقل به کار خود ادامه داده است. 

قابلت و توانایی ها :

گروه آمار دانشگاه رازی با سابقه‌ترین گروه آمار در بین دانشگاه‌های غرب کشور و یکی از فعال‌ترین گروه‌های آمار ایران است. در این گروه دانشجویان در مقاطع کارشناسی آمار و کاربردها، کارشناسی ارشد آمار محض و دکترا آمار مشغول به تحصیل هستند.در سال ۱۳۹۷ گرایش آمار اقتصادی در مقطع کارشناسی ارشد دایر گردید ودر حال حاضر دانشجویان مشغول به تحصیل هستند. دایر کردن دوره کارشناسی ارشد با گرایش‌های  بیم سنجی و علم داده جزو برنامه‌های آتی گروه است. در حال حاضر ۹ عضو هیئت علمی با گرایش‌های متنوعی شامل استنباط، احتمال، آماره‌های ترتیبی، قابلیت اعتماد، مدل‌های خطی، نظریه صف، طرح‌های بهینه‌، آمار بیزی و بیز ناپارامتری، نمونه‌گیری و فرایندهای نقطه‌ای در این گروه حضور دارند و از این لحاظ گزینه‌ای مناسب جهت ادامه تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان داخل و کشورهای همسایه است.

امکانات :

برخورداری از دو سایت کامپیوتر ویژه‌ دانشجویان کارشناسی و دوره تحصیلات تکمیلی از جمله امکانات موجود در گروه است.

افتخارات :

دانشجویان گروه آمار دانشگاه رازی از سال ۱۳۷۴ تا کنون همواره در مسابقه‌های دانشجویی، المپیادهای علمی و کنکور کارشناسیارشد رتبه‌های قابل قبولی کسب کرده‌اند. فارغ التحصیلان گروه آمار در میان جامعه‌ی آماری کشور به عنوان افرادی سخت‌کوش و دارای درک نظری مستحکم از مبانی آمار و احتمال شناخته می‌شوند. تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این گروه در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل داده و یا در سازمان‌های دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت‌اند.

آمار فعالیت های پژوهشی گروه آمار تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۹

 

آمار فعالیت های پژوهشی گروه آمار از سال 1395 تا پایان اسفند ماه سال 1400

 

آمار

1395

1396

1397

1398

1399

1400

ISI

7

4

7

7

7

3

ISC & Scopus

5

5

3

5

7

4

سایر

1

1

0

1

2

1

جمع مقالات

13

10

10

13

16

8